onsdag 13 mars 2013

Skräp mete.

Senaste ismetepasset blev både bra och dåligt, jag och Alex åkte ut i ottan och skulle ta en ordentlig promenix ner till en sjö. Backe upp och backe ner. Vi kom fram och det kändes som vår i solen, av med overaller nu skulle det borras ut sex spön var. Det var Alex första ismetepass och han hade lånat en kompis prylar, borr och spön, ja hela paketet. Jag visar hur man gör och Alex traskar iväg och vi sätter ut prylar på alla tänkbara hotspots. Jag som gjort detta förr får ut mina spön ganska snabbt och skall hjälpa Alex med lite borrning och rensning av hål, men han hinner inte klart med alla spön innan första fället kommer, detta spö stod "i skuggan" som Alex kommer tjata om resten av dagen. Säkert ända till nästa vinter om jag känner honom rätt. Det var en juste firre, drygt 5 kilo och Alex var toknöjd med landad fisk!

Sen händer det inte mycket. Faktiskt ingenting! Så vi flyttar nästan allt till en annan kant och Alex han sätter ett spö i skuggan igen, som han kommer tjata om till nästa vinter. Självklart fäller det i skuggan igen och denna gång kommer en till ok fisk, 4 kilo någonting. Dagens höjdpunkt för mig fick bli lunchen, då min vän inte åt upp sina 2 hamburgare så fick jag 3! Nam nam, jättegott. Jättemätt! 

En gäddbebis blev sugen på en av Alex mörtar och jag blev utan. Jag har inga bilder på dessa fiskar eller den goda maten eller det fina vädret då min telefon simmar på ca 2 meters djup. den som vill se Alex fiskar kan klicka på www.kanalgratis.se och klicka runt lite. Om vi har tur kanske Alex fiskar i skuggan nästa gång med så de blir nån fisk. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar