lördag 2 mars 2013

Grilla

Jag fick me mig min antiismetarkompis Danne förra helgen och hur bra hade vi de då? Vi han inte sätta ut allt innan första fisken kom och den fick jag ta. Sen hade vi ganska mycke vippstirr men inget fäll. Vid en isrensning upptäckte vi att en mört var stulen och vid omladdning fällde det bums. En liten rackare va det.

Vi skulle grilla korv till frukost och hamburgare till lunch. Smaskigt, de kväs en del för att få mä den där antiismetaren.

Vi flyttar några spön och precis när hamburgarna läggs på grillen så fäller det och Danne får drilla sin första ismetegädda och det är dagens största på 4 kg. Jag tror att han eventuellt kanske är sugen på att följa med igen efter denna fisk.






2 kommentarer:

  1. Måste ha blivit varmt å drilla den mittersta, ang den sne'a mössan?

    20i

    SvaraRadera