fredag 7 juni 2013

Kvällsfiske.

Brorsan och jag drog iväg runt kl 6 och väl framme är det redan 3 bilar på parkeringen, kul att det är fler som fiskar? Nä, låt mina gäddor vara i fred. En snabb lastning av båten och snart är första gäddan landad, äntligen fick jag en fisk i båtviken. Det var en sån lagom fisk att börja med, pang på en gång. Sen piskar David upp en och två snabba fiskar och det känns väldigt bra, inga stora fiskar men de verkar hungriga.


Vi åker runt lite och har kontakt vid varje nytt ställe men det dröjer innan vi lyckas kroka nån mer. Det blir jag som trollar upp en liten rackare på min sprillans nya Kjelle L, även kallad "Kent" ikväll. Sen kör vi en het ankring och David bommar en men i kastet efter dunkar det till rejält i Davids grejer och några minuter senare håvar jag årsbästa från sjön på 5,7 kg och 90 cm lång, jättekul!

Strax efter åker vi hem, här kommer lite bilder.

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar