torsdag 23 maj 2013

Söndags fiske.

Jag och Hågis drog iväg i söndags efter lunch och jag var vråltaggad, vi åkte till hans fina Linder båt som ligger vid en brygga i en jätte hemlig sjö som ingen
annan känner till. Vågorna går ganska höga och molnen hänger tunga, regnet känns nära. 

Vi ankrar upp vid en vass där vågorna tryckt mot stranden flera dagar och det luktar storgädda men vi lyckas inte lura någon där, vi förflyttar oss snabbt och smidigt i hans Linder, under färden tacklar jag om en McMio så den får en Bigtail bakom sig, känns vrålhett! 

Nästa ankring blir i lä och jag satsar stenhårt på min McMio och det tar tre kast sen sitter dagens första 4 kilos, stark gädda, kul gädda, årets största! Hågis dunkar upp nästa fisk som väger
5 kg med gäddan den hade i svalget. Hann inte ta nån bild när den hade gäddan i munnen , vi försökte lägga tillbaka den men det gick inte så bra. Luktade sådär om handen sen, nog om det för jag krokar en till 4 kg strax efter och Hågis plockar nån bebis i vassen. Solen tittar fram och då åker skitmörten på och då sitter det två till snabbt. Sen blir de tuffare ett tag och vi förflyttar oss. 

Det blir lite trögare men jag hittar ett
bete i hinken som jag vann på Facebook.  EvaLotta av "Dajeij"och då blir det dans igen nån liten och en till ganska fin men under 4 pannor, det börjar regna och vi börjar tröttna lite då det är vm final i hockey senare men vi åker till en het vass till och Hågis får leka med en småtting till på hans favorit drag, McPaddel! 

Det var en kanon dag. Sa jag att han har en fet båt? .. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar